Reclama - Edy Speed Trans

luni, 10 august 2009

Ce este Arta ?

Multa lume se chinuie sa afle raspunsul la aceasta intrebare. Mai intai , hai sa ne gandim putin ce este arta. Din punct de vedere material , este un obiect fie abstract , fie "pamantenesc" care intr-un fel sau altul iti starneste zburlirea parului. Si cand am spus obiect , nu m-am referit la un obiect fizic , ci a fost doar un termen general..caci arta se poate manifesta si prin muzica.
Intr-un mod mai ciudat , consider ca arta se poate manifesta in absolut orice domeniu. Am vazut masini care le pot numi opere de arta. Am vazut blocuri care le pot numi opere de arta. Am vazut poezi care le pot numi opere de arta. Am vazut calculatoare care le pot numi opere de arta. Am cunoscut si persoane care considera ca si o activitate poate fi arta. O activitate de genul sexului , sau inotului. Daca toate acestea sunt adevarate , consider ca si lucrurile monotone , sau "normale" pot fi arta. Dece nu , dar chiar si mersul pe strada poate deveni o opera de arta .

Bun . Dupa aceasta mica descriere a pareri mele , ar cam fi cazu sa incerc sa imi explic ce este arta. Dar nu acum , acum vreau sa mai dezbat un subiect , care are legatura cu ce va urma. Si anume , Nebunia. Si nu ma refer la nebunia gasita in contexte manelistice " esti nebun tu ma!" nu..ma refer la acel fenomen inexplicabil (din punctul meu de vedere). Nici o data nu am putut sa imi dau seama , ce are un nebun si eu nu am. Sau mai exact , nu am reusit sa-mi dau seama daca un nebun imi este superior sau inferior. Anyway , cred ca fiecare om are o anumita doza de nebunie ! Nu exista persoana pe lumea asta , care printr-un gest minor , printr-un gand ascuns sau printr-o fapta mareata nu este nebun. Fiecare a avut un moment in care nici nu a realizat ce a zis , decat dupa ce a zis. Fiecare a avut fel de fel de ganduri care mai de care mai inexplicabile. Si partea cea mai trista , e ca aceste ganduri nu prea sunt controlabile. Uneori iti derulezi in minte o intamplare , fara sa realizezi ca o faci , sau fara sa poti sa o schimbi.

Si acuma , daca am vorbit despre nebunie si arta , hai sa facem linking-ul. De obicei , arta inseamna nebunie. Iar persoanele care apreciaza mult arta , au si ele o anumita doza de nebunie. Sa dam un exemplu: o persoana foarte cerebrala si calculata , nu prea intelege arta, pe cand un poet (care este deja pe drumul "nebuniei") nu numai ca o intelege , o si traieste ! Dece majoritatea "artistilor" cand creeaza ceva au nevoie de stimulenti? Fie ca sunt droguri , fie ca este alcool. Practic substantele astea , nu provoaca nici o reactie. Nu , ele doar "deschid" poarta dintre subconstient si constient. Si evident , in subconstient se afla Nebunia omului normal. Practic artisti , folosesc acesti stimulenti ( ca asta sunt pana la urma ) doar pentru a fi nebuni o anumita perioada de timp. Si nebunia are randament. Cel mai mare fizician , Einstein era nebun ...cred ca toata lumea stie. Hai sa ne gandim putin..cum a reusit el sa faca din matematica/fizica/chimie o arta? Era el o persoana calculata ? (cum am spus mai sus de cei care nu inteleg arta) Eu nu prea cred , eu cred ca Einstein ar mai fi adus pe aceasta lumea MUUULT MAI MULTE formule/teoreme dar nu le memora si nici nu le nota cand "ii veneau" !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu